shape shape

رنگ آمیزی با قلم‌مو بهتر است یا با غلطک؟

27 بهمن 1399

اخبار و مقالات

shape
img
رنگ آمیزی با قلم‌مو بهتر است یا با غلطک؟

27 بهمن 1399

اخبار و مقالات

قلم‌مو بهتر است یا با غلطک؟

وقتی که تصمیم به رنگ آمیزی ساختمان می‌گیرید بعد از انتخاب رنگ ساختمانی، حتما باید به این فکر باشید که با چه ابزاری رنگ را روی سطح اجرا کنید. نقاشی ساحتمان به سه روش قلم‌مو، اسپری یا پیستوله و غلطک انجام می‌شود.

همانطور که در مقاله اشتباهات رایج نقاشی ساختمان گفته شد، انتخاب ابزار مناسب برای رنگ آمیزی تاثیر زیادی در نتیجه کار و ظاهر آن دارد. حالا بحثی که پیش می‌آید این است که از میان ابزارها کدام یک برای کار شما مناسب است؟

جواب این سوال ابتدا به انتخاب نوع رنگ شما بستگی دارد. با انتخاب رنگ تا حدودی مشخص می‌کند برای نقاشی چه وسایلی لازم است. در رنگ آمیزی ساختمان بیشتر از غلطک و قلم‌مو استفاده می‌شود.

برای نقاشی ساختمان غلطک بهتر است یا قلم مو

قبل از رنگ آمیزی حتما مقاله ایمنی رنگ کاری و عایق کاری را مطالعه کنید. ما قصد داریم در ادامه در مورد مزایا و معایب رنگ آمیزی با قلم‌مو و رنگ آمیزی با غلطک را برای شما  بگوییم تا به راحتی به بهترین شکل ساختمان خود را رنگ آمیزی کنید و ظاهری زیبا به محیط کار یا منزل خود ببخشید.

رنگ آمیزی با قلم‌مو

یکی از روش‌های سنتی رنگ آمیزی با قلم‌مو است. قلم‌مو در سلیزهای متفاوت با کاربردهای مختلف تولید می‌شود. سایز قلم‌مو معمولا از یک اینچ شروع می‌شود تا 6 اینچ که این باعث می‌شود کار باکیفیت و با دقت بالا انجام شود.

جنس مو قلم‌مو متفاوت است. قلم‌مو با مو مصنوعی با موی طبیعی یا ترکیب مصنوعی و طبیعی هستند. قلم‌مو با موی مصنوعی برای رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک و رنگ‌هایی که بر پایه آب هستند، مناسب است.

قلم‌مو با موی طبیعی برای رنگ‌های روغنی و حلال‌ها بهتر است استفاده شود. این قلم‌مو نمی‌تواند آب موجود در رنگ را جذب کند.

رنگ آمیزی با غلطک یا قلمو

مزیت استفاده از قلم‌مو

دقت بالای قلم‌مو در رنگ آمیزی باعث می‌شود نتیجه کار یکدست و خوب شود. قلم‌مو سایزهای متفاوتی دارد و به راحتی می‌توان در نقاط ظریف یا سخت از قلم‌مو با سایز مناسب استفاده کرد.

گوشه‌های دیوار یا جاهایی که نیاز به دقت دارند را با قلم‌مو رنگ آمیزی کنید تا کار نتیجه خوبی داشته باشد.

معایب استفاده از قلم‌مو

رنگ آمیزی با قلم‌مو خیلی زمان می‌برد. یکی از زمان برترین روش‌های رنگ آمیزی است. در رنگ آمیزی با قلم‌مو رنگ زیادی مصرف می‌شود و در استفاده از این وسیله متراژ بالا به صرفه نیست.

نقاشی با قلم‌مو به مهارت و تجربه نیاز دارد و یک فرد تازه کار رنگ آمیزی با قلم‌مو را به خوبی نمی‌تواند انجام دهد. نقاشی با قلم‌مو نسبت به دو روش دیگر سخت‌تر است و به فعالیت زیادی نیاز دارد.

مزایا و معایب قلم مو

رنگ آمیزی با غلطک

یکی از روش‌های رنگ آمیزی ساختمان، رنگ آمیزی با غلطک است. غلطک یک استوانه پوشش‌دار با دسته است که بهم متصل هستند. برای رنگ آمیزی با غلطک مانند قلم‌مو باید به نوع رنگ دقت کرد.

غلطک یک سینی مخصوص دارد که انتها آن کمی گود است تا رنگ را نگه دارد. ابتدا سینی کنگره‌ای است تا رنگ اضافی غلطک را بگیرد. بعد از آغشته شدن غلطک به رنگ با حرکت دادن غلطک روی کنگره‌ها اضافه رنگ از غلطک گرفته می‌شود همچنین رنگ از غلطک چکه نمی‌کند.
 

 مزیت رنگ آمیزی با غلطک

نقاشی با غلطک نیاز به مهارت و تجربه ندارد. به آسانی می‌توان از آن استفاده کرد. سرعت رنگ آمیزی با غلطک بالا است و کار نسبت به رنگ آمیزی با قلم‌مو زودتر تمام می‌شود.

نتیجه کار با غلطک صاف و یکدست است و زیبایی به سطح می‌دهد. هزینه خرید غلطک خیلی کمتر از هزینه خرید قلم‌مو است. بدون نردبان، می‌توانید با غلطک نقاط دور از دسترس را رنگ آمیزی می‌کند.

مزایا و معایب غلطک

معایب رنگ آمیزی با غلطک

با غلطک گوشه‌های دیوار و جاهایی که به ظرافت نیاز دارد، نمی‌توان نقاشی کرد. برای این نقاط باید از قلم‌مو استفاده شود.

دون دون شدن رنگ با غلطک یکی از مشکلات رایج در رنگ‌آمیزی ساختمان با استفاده از غلطک‌ها است که زیبایی دیوار را از بین می برد. علت دون دون شدن رنگ با غلطک را در مقاله درج شده مطالعه کنید

 

مزایا و معایب قلم مو و غلطک

خلاصه کلام

استفاده از غلطک یا قلم‌مو مزایا و معایب خود را دارند که در مقاله گفته شد. این را بدانید که هیچ ابزاری تمام مزایا را در اختیار شما نمی‌گذارد. متناسب با رنگی که می‌خواهید به کار ببرید و با توجه به نیازتان، ابزار خود را انتخاب کنید.

 

با رنگ آمیزی زیبا به خانه‌هایتان انرژی بخشید

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه
avatar

Ali

شما برای رنگ دیوارهای اتاق خواب قلم‌مو یا غلطک رو پیشنهاد میدید؟

28 بهمن 1399

مدیریت

رنگ آمیزی با قلم مو یا غلطک همون طور که در مقاله توضیح دادیم بستگی به نیاز و کاربرد شما داره

ارسال دیدگاه